מחיר פרסום מודעה בעיתון
כיצד נקבע המחיר למודעה בעיתון?
ישנם החושבים שמכיוון שעיתון הוא רק נייר אז המחיר לפרסום מודעה בעיתון נמוך משמעותית מפרסום במדיה כזו אחרת.
במאמר זה אנסה להפריך את הטענה סביב עלויות הפרסום בעיתונים ואנסה להמחיש לכם כיצד פועלת שיטת החישוב לפרסום בעיתונים.
נתחיל בכך שישנו הבדל משמעותי בין פרסום מודעה בעיתונות ארצית לבין פרסום מודעה בעיתונות מקומית או נישתית כמו פרסום למגזר הרוסי או הערבי או החרדי דתי.
עלויות הפרסום נגבות ממספר מרכיבים:
כמות העותקים שהעיתון מודפס
כאשר מדובר בעיתון בעל הפצה גדולה, עלויות הדפסת משפיעות על עלויות הפרסום.
ניתן לקחת לדוגמא את עיתון גלובס אשר כמות העותקים שלו רבה, כך גם עלויות הפרסום יותר יקרות משמעותית מעיתון מקומי.
דוגמא נוספת היא ישראל היום– אשר מודפס גם בימי חול וגם בימי שישי
בימי חול העיתון מודפס בכ 175,0000 עותקים ובימי שישי העיתון מופץ בכ 300,000 עותקים.
אם ניקח את מחירון הפרסום של ישראל היום, עלויות הפרסום ביום שישי יקרות משמעותית מיום חול.
להלן מחירון פרסום בישראל היום ביום חול לעומת יום שישי במדור הדרושים
מדור | ימי חול | מחיר לאינטש | כמות פרסומים | מחיר ליום שישי בחדשות |
דרושים | יום אחד | 330 | 1 | 595 |
דרושים | שני פרסומים | 660 | 2 | 1190 |
דרושים | א,ג,ה | 990 | 3 | 1785 |
דרושים | 4 פרסומים | 1320 | 4 | 2380 |
דרושים | 5 פרסומים | 1650 | 5 | 2975 |
**המחירים אינם כוללים מע״מ
**עליות הפרסום נכון לשנת 2023,
**העלויות הינן פר 1 אינטש
אפקטיביות ופופולריות העיתון
בישראל כמו בשאר העולם, כאשר העיתון מוכר ופופולארי בקרב הציבור, כך גם העיתון מרשה לעצמו לשמור על קו מחירים גבוה משמעותית אל מול העיתונים האחרים.
ניתן לדוגמא את 2 העיתונים היומיים הנפוצים- ידיעות אחרונות ומעריב.
שני העיתונים הללו הינם עיתונים מוכרים מאוד, כמות העותקים שלהם זהה אחת לשניה, אך ישנו פער משמעותי בין עלויות הפרסום בידיעות אחרונות לבין עלויות הפרסום במעריב.
ידיעות אחרונות נחשב לעיתון הפופולארי ביותר בישראל, עם כמות עותקים גבוהה וגם כמות מנויים נכבדת שמשנתה לעיתים רחוקות. בעוד שעיתון מעריב שגם הוא אומנם פופולרי אך פחות מעיתון מעריב. מעריב זוכה לפופולריות קטנה יותר מידיעות אחרונות מה שמאפשר לידיעות אחרונות להוביל בעלוית המחירים.
להלן המחירון מעריב לעומת מחירון ידיעות אחרונות לעומת מעריב
להלן מחירון פרסום מודעת דרושים בידיעות אחרונות
מדור | ימי חול | מחיר לאינטש | כמות פרסומים |
דרושים | שני פרסומים | 880 | 2 |
דרושים | א,ג,ה | 1320 | 3 |
דרושים | 4 פרסומים | 1760 | 4 |
דרושים | 5 פרסומים | 2200 | 5 |
**המחירים אינם כוללים מע״מ
**עליות הפרסום נכון לשנת 2023,
**העלויות הינן פר 1 אינטש
מחירון פרסום מודעת דרושים במעריב
מדור | ימי חול | מחיר לאינטש | כמות פרסומים |
דרושים | שני פרסומים | 400 | 2 |
דרושים | א,ג,ה | 600 | 3 |
דרושים | 4 פרסומים | 800 | 4 |
דרושים | 5 פרסומים | 1000 | 5 |
**המחירים אינם כוללים מע״מ
**עליות הפרסום נכון לשנת 2023,
**העלויות הינן פר 1 אינטש
מכאן ניתן ללמוד שאפקטיביות ופופולריות העיתון משפיע גם כן על עלויות הפרסום.
שטח המודעה וכמות הפרסומים
למרות שרוב המדיות האחרות (טלויזיה ודיגיטל) סופרות את אורך הפרסומת, במדיה העיתונאית סופרים את גודל המודעה באינצים ואת כמות הפרסומים הנדרשים.
ניקח לדוגמא את עלויות הפרסום בעיתון הארץ, ניתן לראות שככל שאתה לוקח מודעת שטח גדולה יותר כך גם עלויות הפרסום משתנות בהתאם.
מחירון פרסום מודעות דרושים בעיתון הארץ באזור החדשות
אינצים | כמות פרסומים ביום חול | מחיר לאינטש |
1 | 1 | 200 |
2 | 1 | 400 |
3 | 1 | 580 |
4 | 1 | 750 |
**המחירים אינם כוללים מע״מ
**עליות הפרסום נכון לשנת 2023,
**העלויות הינן פר 1 אינטש
לסיכום
עלויות הפרסום בעיתונים נקבעות לפי מספר פרמטרים: כמות העותקים, אפקטיביות הפרסום ופופולריות העיתון, גודל המודעה הנדרשת וכמות הפרסומים הרצויה.
אנו באפקט המודעות מצטיינים בבניית מודעות אפקטיביות במגוון רחב של עלויות.
צוות מקצועי ומיומן עומד לרשותכם לבניית אסטרטגיה פרסומית שתתאים לעסק שלכם.